Thursday 23 December 2010

Baling Guli

Salam..

Baling guli? mesti nak tahu kan guli apa yang aku baling. Semalamlah balik dari kerja kita org satu umah lepak depan tv sambil mkn nasi.Tetiba-tiba salah sorang budak umah aku berkata-kata. "Jom kita main boling aku tngh panas dengan seseorang ni. (Guli tu maksud nyer bola boling lah. Ada Faham)..Time-time mcm ni elok main...sure strike r..." (org yg dimaksudkan tu "Hamba Allah" yg aku cite semlm). Terus kita org semua ckp ok.Kwn aku tu berkata lagi. Kali ni kita main kat jauh ckitlah, kat mid nak.Serentak kita org jawab...NAK.....biasa nyer kita org main  kat mines je....dekat ngan rumah.

Gerak dari umah dalam pukul 8 mlm mcm tu tapi sampai dlm kul 9 mlm.Sesat punyer pasal..Entah mana2 kita org sesat...kecewa giler masa tu....ingatkan dah nk balik dah....tapi kita org ni bukan jenis yg cepat putus asa. Alang-alang dah celup pekasam tu biarlah sampai ke siku...hehehehehehe.

Sampai je kat sana org tengah ramai...So kita org terpaksa lah tunggu. Main boling semalam lain mcm sikit dia punyer semangat sbb kat sebelah aku ada pakwe hensem. Siap bagi sokongan moral kat aku.Bertambah-tambah semangat aku nak main. Aku nekad kali ni tak nak kalah lagi....asyik  nombor last tu mesti  muka aku.Tension tul aku.

Nak tahu mcm aku tak kalah. Meh sini aku bagi tahu....Time  baling tu aku bayang muka org yg paling aku benci and then ngan sekuat hati aku baling bola tu...nah ko jatuh semua pin tu ...puas hati aku......Nak tahu sape org yg aku benci tu...Emmmm aku cerita lain kali erk.....

Akhirnya aku berjaya jgk lah untuk tidak memalukan diri sendiri. Catat rekod tak kalah semalam. Even dpt no 2 and no 3...Oklah tu kan...hehehehehe..Kita balik dlm kul 12 mlm sampai umah dlm kul 12.30 pagi.Sebelum balik tu sempat lah ambk gambar sekeping dua buat kenang yang terindah. Sampai umah terus tido penat yang teramat....hukhukhuk....Esok pagi-pagi kena kerja…Oh Tidak…

Nilah gambar yg tak seberapa yg sempat kita org ambik.Tengok r erk...

Sewaktu ketibaan
                                                                

Add caption Depan pintu masuk (nilah  kwn aku yg tngh Panas tu)
                                            
Add caption  kak Mai...Lwn bilik sebelah




kak mai dan kak zana sepasukan

.


  Pekwe sebelah
yang ADA aku punyer erk

Second round
                                      


                                                  

                                                              




No comments:

Post a Comment