Wednesday 22 December 2010

Bila Pangkat & Kedudukan jadi Sanjungan

Salam...


Itu lumrah alam, bila kejayaan duniawi yang dibanggakan.Sesesorang ( berapa bnyk se..se..se lah) itu boleh jadi lupa kepada tujuan sebenar kehidupan di dunia yang sementar ni.Aku menulis n3 ikhlas dari hati, semenjak aku masuk ke alam pekerjaan ini banyak perkara yang aku belajar tentang kehidupan.Macam ragam manusia yang dapat aku lihat.Jujur aku katakan dunia penuh dengan lakonan.Kalau tak kuat iman boleh jadi Gila...Serius aku cakap.


Tujuan aku bukan nak abaikan sesiapa just nak berkongsi pendapat sekaligus saling ingat-mengingati sesama saudara (mcm bagus pulak aku ni) hehehehehe.jangan marah erk.klu ada salah silap aku sila tegur....
Meh sini aku nk citer..knp tiba2 aku tulis n3 yg mcm ni..


Kat tempat aku kerja ni adalah seorg "hamba allah"...yang mana kehadiran nyer kat ofis aku bab kat orang          " Kehadiran yg tak dialu-alukan" pastu berlagak mcm bagus. Ok fine kita org sedar siapa kita org kat ofis ni just pekerja bawahan tapi kita pun org manusia biasa.Ada hati dan perasaan, yang paling kesian kat kawan aku ni...asyik kena dengan "hamba allah" tu.Entah apa yang dia tak puas hati ngan kawan aku ni pun...aku tak dapat menjawabnyer ...Mental agak nyer....Walaupun benda  tu bukan salah kawan aku.Marah org suka-suka hati mak bapak di je.(mak ayah aku pun tak pernah marah aku mcm tu).


Klu ikutkan  hati yg marah ni rasa nk g bom dia punyer bilik.Kadang tu aku kesian gak  kat "hamba allah" ni...umur boleh katakan sebaya ngan ayah aku...bila dia masuk ofis sorang pun buat tak  endah, mcm dia tak wujudlah kat situ.Kita org semua kan wat bodoh je,emmmmm...nak tengok muka dia pun tak lalu rasa meluat teramat sangat.Padam muka..puas hati....Jahat pulak rasa nyer..


Kawan aku selalu ckp nilah nasib org yg baik selalu je kena * baik ke kita org ni*. Harapan aku kat " hamba allah" tu cepat2 lah sedar,  hidup kita kat dunia pun sekejap je....kepada allah juga kita kembali. Pangkat, darjat dan kedudukan  tak boleh bawak masuk kubur pun...allah tak pandang pun tu semua.Hanya amalan ko je yang dinilai nanti. Mcm mane  klu lbh bnyk yang busuk dari yang wangi ko bawa kat sana....Tak ke sia-sia hidup ni....Sama-samalah kita renung-renungkan....Busuk-busuk pun bila ko dah mati .....benda yang ko buat kat dunia jugak yg org sebu2t. Lebih2 lagi perkara jahat yang ko buat.Orang akan  kenang sampai bila-bila...


Huhuhu.Entah apa2 yang dah aku  mengarut ni aku pun dah tak faham..Tapi mcm tu cerita nyer...Janganlah  bangga sangat dengan apa yang kita ada kat dunia ni...belum tentu semua tu menjanjikan kebahagian kita kat Akhirat Sana.


* p/s Shu_huda mcm ko tu bagus sangat....Oklah sama-sama kita renung-renungkan erk....Untuk diri aku jgn sesekali berkelakuan semacam tu..Ingat pesan mak ayah kat kampung.


* Gambar ni sekadar hiasan...bila mkn pengat ni boleh hilangkan rasa marah, rasa kebencian dan seribu mcm rasa..huhuhuhuu




Pengat Ubi

No comments:

Post a Comment